lunes, 5 de mayo de 2014

Vora Ter sobre rodes (Torelló - Gola del Ter)

Tota la setmana que hi donava voltes. Què faré aquests dies de pont? D'acord que havia d'estudiar, però desaprofitar quatre dies seguits sense fer res més que estar asseguda davant l'ordinador, no era la manera més motivadora per afrontar un examen.
Molaria fer una excursió en bici, que no hi vas mai. Però amb qui? I quina ruta?

Sabeu quan heu d'estudiar, que us entreteniu amb qualsevol cosa? En comptes d'anar al gra amb els apunts, de sobte la pàgina d'Inici del Facebook es torna la cosa més interessant del món, revises amb urgència el twitter cada 10 minuts no fos cas que t'enganxés la 3a Guerra Mundial desprevinguda, llegeixes el correu brossa per si de cas... I clar, havia de mirar el Couchsurfing, que feia mesos que no obria. 

I casualitats de la vida, em va caure del cel un pla fantàstic!! Tenia un missatge privat d'un noi de Palamós, en Xevi, que aquells dies tenia pensat fer la ruta del Ter en bici per etapes i em demanava si el podia acollir a dormir una nit. No vaig poder desapofitar l'ocasió i li vaig oferir allotjament encantada, preguntant-li a més, si li feia res que l'acompanyés un tram. Ell em va dir que sí, que cap problema, que li feia gràcia que m'interessés per la ruta i que la seva companya de pis també vindria.

Així doncs, divendres va venir a casa (moltes gràcies pel sopar!!!) i l'endemà de bon matí ja érem a l'estació a buscar la Nora, que venia de Barcelona. Teníem per davant tot un dia fantàstic per pedalar.
De mica en mica i a un ritme molt còmode (gaire més ràpid no hagués aguantat!) vam anar resseguint el  riu al seu pas per Manlleu, Roda, Tavèrnoles, arribant cap a Sau, gaudint d'unes vistes precioses.
A més, la companyia era molt bona, el Xevi i la Nora són un encant i entre converses i rialles vam anar passant tranquil·lament tota la zona dels embassaments, que podria haver estat bastant pesada.
Llavors fins a Girona només calia anar seguint la ruta del carrilet, un tram pla però tampoc es va fer monòton.

 Vistes des del Parador de Sau


La zona dels pantans és impressionant


Un cop allí, ells van anar a casa d'uns amics i jo em vaig quedar a casa la Sílvia a Sant Julià de Ramis, on em va acollir de meravella i així les dues vam aprofitar per repassar i estudiar per dilluns. L'endemà ens va acompanyar uns quilòmetres i també s'hi van afegir fins a Torroella de Montgrí  quatre amigues més del Xevi. Tots plegats vam anar fent camí fins a la desembocadura, passant bosquets i pobles que ni tant sols sabia que existien (Ultramort? Serra de Daró? Foixà?) de l'Empordà. 
Al final del trajecte m'esperava la Neus, de Torroella, també farta d'estar estudiant, però per un petit problema de comunicació vam arribar per l'altra banda de la desembocadura. Això va fer que em veigués "obligada" a travessar el riu nedant per anar-la a saludar!! I ostres, no semblava pas tan profunda la desembocadura!!

Moltes gràcies a tots i espero poder fer una altra aventura en bici aviat!

Creuant l'Empordà

La Gola del Ter amb les Medes de fons



No hay comentarios:

Publicar un comentario